Haren-Eelde

Cursus bloemschikken voor beginners en gevorderden voorjaar 2024

Een cursus van 3 avonden voor beginners en van 3 avonden voor gevorderden onder leiding van Arjan Oosting docent bij Terra.

Tijdens de cursusavonden werken de cursisten aan dezelfde opdracht. In deze cursus krijgen vormgeving, materiaalkeuze/materiaalgebruik en vooral de techniek van het bloemschikken veel aandacht. Daarnaast is er tijdens het werken natuurlijk begeleiding en worden op het eind van de avond de werkstukken nabesproken. Door de eigen materiaalkeuze ontstaan totaal verschillende creaties. Het is dan ook erg leuk om aan het eind dit te bespreken en op deze manier ook van elkaar te leren.

• De cursus is toegankelijk voor leden en niet-leden.
  • Data beginners cursus: op maandag: 12 februari, 25 maart, 15 april
  • Data gevorderden cursus: op woensdag: 14 februari, 27 maart, 17 april
  • Locatie: AOC-Terra Eelde, Burg. Legroweg 29, 9761 TA Eelde
  • De lestijden: 19.30-21.30 uur.

U kunt zich opgeven voor de cursus via het aanmeldformulier op de website. Betaling op reknr. NL16 RABO 0150 9697 91 t.n.v. KMTP Haren  o.v.v. cursus bloemschikken. Plaatsing vindt plaats op volgorde van binnenkomst van betaling. Het betalingsbewijs is meteen een definitieve aanmelding.

De kosten excl. materialen: Leden Groei&Bloei  € 37,50; niet-leden € 47,50 (incl.koffie/thee)

Voor meer informatie kunt u bellen met Matty Niemeijer: 0636463177 of mailen  mattyniemeijer(at)gmail.com

Voor beide cursussen hebben we dezelfde onderwerpen gekozen. Het wezenlijke verschil zit dus in de moeilijkheidsgraad en het verwerken van de materialen. Tijdens de lessen zorgt u voor uw eigen ondergronden. En daarnaast neemt u uw eigen bloemen en bijmaterialen mee, dit hoeven geen gekochte materialen te zijn. In de natuur (tuin of park) zijn heel veel producten te vinden die goed te gebruiken zijn. Bij de gevorderden cursus kijken we samen welke technieken u beheerst en waar u aan zou willen werken.

Onderstaand vindt u een korte omschrijving met de inhouden van de lessen. Als u zich hebt opgegeven voor de cursus ontvangt u voor de eerste les een uitgebreidere beschrijving. Tijdens elke les bespreken we de werkstukken na en bespreken we het onderwerp van de aankomende les.

Les 1: Hart voor bloem!

Datum: maandag 12 en woensdag 14 februari 2024

Deze les werken we met vormen. Hierbij kunnen we denken aan de geometrische vormen zoals driehoeken, cirkels, balken, vierkanten etc. Maar er mag natuurlijk ook met natuurlijke vormen gewerkt worden zoals bijvoorbeeld de hartvorm. Het is tenslotte Valentijn...

Les 2: Haantje op een stokje

Datum: maandag 25 maart en woensdag 27 maart 2024

Deze les lopen we richting Pasen. De nadruk ligt bij deze les op lijmtechnieken, zowel koude als warme technieken. En daarnaast zal er ingegaan worden op het werken met  symbolen.

Les 3: Cycle het voorjaar up!

Datum: maandag 15 en woensdag 17 april 2024

De trend is duurzaam en ja een ieder draagt al zijn steentje bij... Deze les gaan we werken met het onderwerp voorjaar. Bedenk een leuke originele manier om materiaal en producten te hergebruiken. We gaan 'natuurlijk' werken en dat kan zowel op een decoratieve als een vegetatieve wijze uitgewerkt worden.